Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wydarzenia

_________________________________________________________________________________________________________________

W listopadzie w gabinecie logopedycznym królowała tematyka jesienna. Systematycznie rozwijaliśmy słownictwo związane ze zmieniającą się pogodą, rozmawialiśmy o możliwościach spędzania czasu, kiedy za oknem szybko robi się ciemno, a także poznawaliśmy nazwy jesiennych skarbów przyrody.

Z wykorzystaniem jesiennych plansz, kart pracy i obrazków doskonaliliśmy percepcję słuchową, słuch fonematyczny, pamięć słuchową, analizę i syntezę głoskową i sylabową oraz umiejętność rozpoznawania i tworzenia rymów. Usprawnialiśmy narządy artykulacyjne dzieci, przygotowując się do wywołania głosek lub utrwalając te już wypracowane. A we wszystkich ćwiczeniach towarzyszył nam uwielbiany przez dzieci jeż!

Ten intensywny miesiąc minął bardzo szybko, a już niebawem powitamy w gabinecie zimowo-świąteczną aurę.

_________________________________________________________________________________________________________________

 

 

6 marca obchodzony jest Europejski Dzień Logopedy, który świętowaliśmy także w naszym Przedszkolu. Celem tego dnia jest propagowanie wiedzy logopedycznej, w szczególności informacji na temat rozwoju mowy dziecka, jego etapów, zagrożeń, ale również możliwości terapii dzieci i dorosłych.  Dlatego w tym roku przewidziano kilka działań profilaktycznych skierowanych do Rodziców, Nauczycieli i Dzieci.

Na stronie Przedszkola w zakładce PROFILAKTYKA (zachęcam do zapoznania się) zostały udostępnione materiały „Kiedy do logopedy?” i „Jak wspierać rozwój mowy dziecka?” oraz propozycje zabaw logopedycznych.

 

Najmłodsze dzieci podczas grupowych zajęć profilaktycznych dowiedziały się, kim jest logopeda oraz poznały proste sposoby usprawniania narządów artykulacyjnych. Maluchy chętnie wykonywały ćwiczenia warg, języka, policzków i podniebienia, a także aparatu oddechowego. Dodatkowo rozwijały słownictwo i kształtowały umiejętność kategoryzacji, przypominając sobie nazwy podstawowych kolorów.

 

W trakcie zajęć dzieci uczęszczające na terapię logopedyczną wykonywały prace plastyczne dotyczące głosek, których artykulacja sprawia im trudność.

_________________________________________________________________________________________________________________

 

Zgodnie z tradycją w tłusty czwartek możemy zjeść tyle pączków i faworków, na ile tylko mamy ochotę. Dlatego zajęcia logopedyczne w tym tygodniu wypełnione były słodkimi ćwiczeniami. Pączki, babeczki, gofry i chrusty stanowiły temat przewodni i pojawiały się we wszystkich zadaniach. Rozwijaliśmy sprawność buzi i języka, doskonaliliśmy wymowę głosek, uczyliśmy się rozpoznawać emocje, powtarzaliśmy kolory i poznawaliśmy nowe słowa. Na Starszaków czekały także zadania z kodowania i sekwencji, korzystnie wpływające na rozwój mowy. Taka słodka oprawa bardzo spodobała się Dzieciom.

____________________________________________________________________________________________________________________